fredag 11 februari 2011

Här igen !

Tittar jag in ännu en gång, tyvärr blir det inte så ofta jag skriver.
Men nu behöver jag skriva av mig lite igen !

Jag har aldrig levt i ett tvåsamhetsförhållande och idag vet jag inte om det är värt att göra det heller.
Det ska ju bara snackas en himla massa skit om varandra och ingen vågar stå upp för vad den tycker och tänker. Är tydligen så himla lätt att säga "jag har hört detta" och sen sprida ut det innan man ens har frågat personerna ifråga om hur det ligger till.

Kan inte förstå hur våra turister tycker att vi är ärliga, huga huga.... Vill påstå att det finns inte många som är detta. Finns betydligt mycket mer personer som älskar att såra och sabba för varandra. Och än värre, hitta på saker om varandra.

Vet att dom som snackar mest dynga är ju tyvärr dom som mår sämst och har inget eget liv. Eller vågar inte ta tag i sitt egna liv. På någe vis mår dom tyvärr bättre av att sprida sin skit över allt.
Det som skrämmer mig mer är att om personer hör något så tar dom för givett att det är så, brrrr...

Ibland önskar jag att jag kunde spela in saker och lägga ut det på nätet så att folk fick se och höra hur korkade en del är.

Vart tog den goda grannsämjan vägen och vart tog det goda hjärtat vägen i folk ?

Ja ja. Kan ju inte räkna med något annat.
Såg lite på debbat igår. Kommer ju inte ihåg vad folk heter på tv, men det fanns en eldsjäl igår som ville ta tag i barnfattigdomen och vad gör folk då. Dom komenterar med att ju mer jobb ju bättre för barna. Skrattretande. Det har ju för faan inget med jobbet att göra. Kan ta ett exempel. Är du ensamstående med två barm jobbar arslett av dig, lagar mat sent på kvällen, tvättar, städar och ser till att barna gör sina läxor. Vad händer där ?

Jo. Som ensamstående blir det lite sämra mat eftersom tiden inte räcker till. Sen ska man ha en bil för att kunna ta sig själv och barna till platser, oj den var tydligen inte gratis. Men hallå det kostar ju tydligen pengar att komma någonstanns också. Oj oj. Måste nog flytta för att hyran är så hög. Vad händer då, jo barna får ju dela rum med mig för att jag ska få ner hyran. Ja ja. Inte så farligt. Jaha ja, det var skriskor i skolan på fredag, ok. Bara att köpa skriskor då och två par plus hjälmar och skydd. Hmmmm... Kanske ska bo i tält istället. Då blir det ju mer pengar över till barna så dom kan få allt annat som dom andra har.

Sammanfattat: Lite över 40 år på pappret, två barn, jobbar som en tok och kroppen börjar redan strejka och sen vill dom höja åldern för att gå i pansion.

Nää. Det hjälper tydligen inte mycket med att dra in på allt, kommer ändå inte ha råd med allt det fina jag vill ge barna och vad spelar det för roll ? Jag kommer ändå inte bli gammal om jag ska slita ut mig för att rika rikstadsmän ska ha högre löner.

Är det så här vi vill ha ett samhälle ?

Inte jag iallafall.... Därför älskar jag mina barn högre än något annat på denna jord.

Men jag skulle vilja uppleva tvåsamheten innan jag går bort.

Kram på er alla...

Inga kommentarer: